انواع قاب و بند ساعت اسکمی | در ساعت‌های اسکمی چه متریالی استفاده می‌شود؟

بند ساعت اسکمی

 

 

تمام ساعت‌ها شامل سه قسمت مختلف است: قاب، پشت قاب و بند.

 

جنس قاب‌ها:

انواع جنس‌هایی که در ساخت قاب ساعت اسکمی به کار برده می‌شود اکثرا شامل دو نوع قاب است:

۱) آلیاژ روی

۲) پلاستیک ABS

 

انواع قاب و بند ساعت اسکمی
ساعت سمت چپ: جنس قاب از پلاستیک ABS و جنس بند از پلی اورتان (PU)

 

آلیاژ روی به طور گسترده در ساعت‌های مچی مورد استفاده قرار می گیرد. این آلیاژ با وجود قیمت مقرون به صرفه، در برابر خوردگی در برابر عرق دست و استفاده روزمره، مقاومت بسیار بالایی دارد.

 

پلاستیک ABS از مهم‌ ترین و پرکاربرد ترین ترپلیمرهایی است که به صورت تجاری تولید می‌شود. نام کامل آن اکریلونیتریل بوتادین استایرن است که پلیمری گران قیمت و آمورف مات به‌شمار می‌رود. از خصوصیت‌های این ترپلیمر ضد ضربه بودن و استحکام آن است. اکثرا در صنعت ساعت‌سازی برای ساخت ساعت‌های تاکتیکال، طبیعت‌گردی، ضدضربه و ضدآب به کار میره. این ساعت‌ها دارای مقاومت بالا در برابر دما، نور خورشید و ضربه می‌باشد و برای افراد ورزشکار و فعال مناسب است. همچنین افرادی که به بند های استیل حساسیت دارند بهتر است از ساعت‌هایی با این نوع بند استفاده کنند زیرا بهترین گزینه برای آنهاست و در عین ارزان بودن و سبک بودن تنوع رنگ بالایی دارد.

 

جنس بندها:

 

انواع جنس‌هایی که در ساخت بند ساعت اسکمی به کار برده می‌شود اکثرا شامل دو نوع بند است:

۱) استیل ضدزنگ

۲) پلی اورتال PU

 

استیل ضدزنگ (یا فولاد زنگ‌نزن) یکی از بهترین انواع فلز است. استیل ضدزنگ ضد حساسیت و انعطاف پذیر است. افرادی که به فلزات حساسیت دارند ساعت های استیل به هیچ وجه دچار خوردگی از جانب تعرق بدن و یا زنگ زدگی نمی‌شود.

 

پلی‌اورتان به دسته‌ای از مواد شیمیایی گفته می‌شود که از واکنش پلی ال‌ها و ایزوسیانات‌ها به‌عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده ساخته می‌شوند. این ماده از این لحاظ در بند ساعت‌ها استفاده می‌شود که علاوه بر ضد حساسیت و ایمن بودن برای پوست انسان، مقاومت خیلی بالایی در برابر پارگی و ضربه دارد.

 

سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش