تنظیم عقربه های ساعت مچی عقربه ای | تنظیم کرنوگراف ساعت مچی عقربه ای | کالیبره کردن کرنوگراف

تنظیم کرنوگراف

 

 کرنوگراف در ساعت‌های مچی برای «اندازه‌گیری مدت زمان یک رویداد» استفاده می‌شود. البته به آن کرنومتر هم می‌گویند. در اکثر ساعت‌های دیجیتالی کرنومتر یا کرنوگراف وجود دارد و در برخی از ساعت‌های عقربه‌ای هم به کار برده می‌شود. 

 

همانطور که در تصویر بالا دید، برخی از ساعت‌های عقربه‌ای، تعدادی عقربهٔ کوچک هم دارند که در بین عامهٔ مردم به عنوان ساعت‌های «سه موتوره» معروف شده‌اند. این همان کرنوگراف یا کرنومتر است. 

 

اسکمی 9192
ساعت مچی عقربه‌ای مردانه 
اسکمی مدل ۹۱۹۲

در ساعت‌های دیجیتالی به راحتی و پس از هم هر بار استفاده از کرنومتر، می‌توان با فشار یک دکمه آن را صفر (ریست) کرد اما در ساعت‌های عقربه‌ای برخی مواقع پیش می‌آید که عقربه‌های «صدم ثانیه‌شمار»، «ثانیه‌شمار» و «دقیقه‌شمار» کرنوگراف پس از ریست کردن، به سمت عدد ۱۲ نمی‌باشد و هر پس از هر بار ریست کردن، عقربه‌های کرنوگراف، جایی به غیر از سمت ۱۲ می‌ایستد.

 

چرا عقربه‌های کرنوگراف تنظیمشان به هم میخورد؟

این اتفاق معمولا پس از تعویض باطری، و یا سهل انگاری کاربر هنگام استفاده از ساعت مچی اتفاق می‌افتد. برای مثال ضربه خوردن به ساعت مچی می‌تواند باعث شود که تنظیم عقربه‌های کرنوگراف آن به هم ریخته شود.

 

چطور می‌تونم دوباره عقربه‌های کرنوگراف را تنظیم (کالیبره) کنم؟

کالیبره کردن عقربه‌های کرنوگراف ساعت‌های مچی با هم فرق می‌کنند اما شیوه کلی کار تقریبا به یک شکل است و اگر موارد زیر را مطالعه کنید، مطمئنا می‌تونید هر ساعت مچی‌ای را با کمی وقت گذاشتن، کالیبره کنید:

 

۱) ابتدا دستهٔ کوک ساعت مچی را تا انتها که معمولا ۲ مرحله است، به بیرون بکشید. (در برخی مدل‌ها فقط باید یک مرحله بیرون بکشید)

 

۲) با فشار دادن دکمهٔ A (بالا سمت راست) یا B (پایین سمت راست) عقربه‌های کرنوگراف حرکت می‌کنند. با نگه داشتن دکمه، عقربه‌ها سریع‌تر حرکت می‌کنند. (در برخی مدل‌ها باید دکمهٔ های A و B را همزمان نگه داشت.)

 

۳) پس از تنظیم عقربه‌ها در ساعت ۱۲، دستهٔ کوک را به داخل فشار دهید و به حالت اول برگردانید.

 

محمدحسین گفت:
سلام، ساعت داتیس خریدم و با این روش تنظیم کردم ولی باز هم زمانی که دکمه B رو میزنم روی عدد دیگری می ایستد. ایراد از ساعت است یا تنظیم باید بشه؟؟
    مدیریت گفت:
    سلام وقت بخیر. این تنظیم ساعت اسکمی است. ممکن است با ساعت شما متفاوت باشد.
ملکی گفت:
عالی توضیح دادید
برای من روی ساعت مچی عقربه ای اسکمی جواب داد
از رفتن به ساعت سازی بینیازم کردی دمتگرم
علیرضا باباخانی گفت:
خیلی مفید بود ممنون کارم رو راه انداخت
فروغ گفت:
عقربه های بزرگ چطوری تنظیم میشن؟
    مدیریت گفت:
    سلام وقتتون بخیر
    دسته کوک (وسط سمت راست) تا انتها به بیرون بکشید و بچرخوانید.
سلام گفت:
چگونه ساعتم را راه بندازم ساعتم سواچ هس سه موتوره کار نمی کنه تازه خریدم
سبد خرید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش